Werk- en reiservaringen Hilde

Van volunteer naar toerist

Vandaag samen met Joris en Frank de balans opgemaakt van de eerste week. Afspraken gemaakt voor de komende tijd samen met Jake,manager van HfH. Naast het ondersteunen van de maatschappelijk werkers een extra opdracht om met mijn digitale camera zoveel mogelijk aspecten van werk en organisatie HfH vast te leggen t.b.v. van de sponsoren en de website.Huidige foto's zijn erg verouderd. Kan nog een leuke klus worden want mijn camera is prima maar mijn ervaring als fotograaf minimaal. Heb ondersteuning bedongen van Giovanny,de bewaker en tevens manusje van alles.

Ondertussen bouw ik een heel prettige relatie op met Brian,een wat oudere (30-er) boda boda driver die mij elke dag om 8.00 ophaald en om 16.00 weer naar huis rijdt. Heel rustig,veilig en geen gemarchandeer meer over de prijs,7000 Ugx,= €1,70. Is dus 3,40 per dag.Hij is weduwnaar,zorgt voor een zoontje van 4 en droomt ervan naar Europa te komen en wil heel graag een fiets aanschaffen. Verder ook ' gezellig' contact met Lesley,zij is een Engelse,gepensioneerd headteacher en heeft een volledige bibliotheek opgezet en ingericht en is tevens remedial teacher,ze woont in Kampala en doet dit 4 dagen per week vrijwillig.Op de momenten dat ik even niet weet wat te doen help ik haar en heb dan direct contact met de kinderen.Dat is echt ontzettend leuk,ze doen heel erg hun best voor een vreemde witte teacher.

Al met al ben ik tevreden. Heb het naar mijn zin en heb net mijn tas ingepakt voor de komende drie lange en actieve dagen. Bezoek aan neushoornreservaat,chimpansee trekking,bezoek Murchison Falls National Park in het Noordwesten met imposante watervallen en een game drive,op zoek naar leeuwen,luipaarden,hyena's etc.,bovendien nog een boottocht over de langste rivier ter wereld de Nijl met krokodillen en bijzondere vogels

wordt vervolgd

Reacties

Reacties

Dine

Geniet lekker van je welverdiende trip Hil! Bijzonder lijkt me om al die beesten in het wild te kunnen zien. Alvast oefenen met je camera?

Erica

Bijzonder allemaal hilde
Leuk om zo mee te leven
Geniet van het uitje! En ben benieuwd naar de foto’s!

Arjan en Anna

Veel plezier en groeten aan se neushoorns. Handen binnenboord op de boot, liefs! A&A

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood